پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250714
تحريم را بر نمي‌داريم مگر آنکه از پايبندي ايران به تعهدات هسته‌اي اطمينان يابيم
تاریخ انتشار : 1400/01/30 09:51:19
نمایش : 1168
مشاور امنيت ملي آمريکا روز يکشنبه در مصاحبه اي گفت که واشنگتن تحريم ها عليه تهران را بر نمي دارد مگر آنکه از پايبندي ايران به تعهدات هسته اي اطمينان يابد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «جيک ساليوان» مشاور امنيت ملي آمريکا يکشنبه گفت که گفت وگوها در وين سازنده بوده و تلاش هاي واقعي با چهار عضو دائم ديگر شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان از يک سو و ايران از سوي ديگر در حال انجام است و تمامي و موضوعات برداشته شدن تحريم ها و موضوع هسته اي بر روي ميز قرار دارد.
 
وي که با برنامه روز يکشنبه شبکه خبري «فاکس نيوز» مصاحبه مي کرد ادامه داد: «آمريکا تحريم ها عليه ايران را بر نخواهد داشت مگر آنکه اطمينان پيدا کند که ايران به تعهدات هسته اي خود پايبند خواهد شد».
 
رايزني‌هاي هيأت‌هاي مذاکره‌ کننده ايران و گروه ۱+۴ در وين امروز (يکشنبه) نيز در فرمت‌ها و سطوح مختلف ادامه يافت. همچنين کارگروه‌هاي کارشناسي به بحث و گفت‌وگو در خصوص دو حوزه رفع تحريم‌ها و مسائل هسته‌اي ادامه دادند.
 
روز گذشته، علاوه بر نشست کميسيون مشترک، ديدارهايي نيز به صورت دو و چندجانبه بين هيأت مذاکره‌ کننده کشورمان با اعضاي ۱+۴ برگزار شد. در اين رايزني‌ها، سه ديدار بين «عباس عراقچي» معاون وزير امور خارجه و رئيس هيأت مذاکره‌ کننده ايران و «انريکه مورا» معاون دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا برگزار شد. 
 
همچنين رؤساي سه هيأت اروپايي، در جلسه‌اي مشترک با عراقچي شرکت کردند و به بحث و گفت‌وگو پرداختند. 
 
«کاظم غريب آبادي» نماينده دائم ايران در آژانس هم آنچه در وين در حال پيگيري و گفت‌وگو است را ايجاد تصويري واضح و شفاف درباره لغو تحريم‌ها برشمرد و گفت: هيأت مذاکره کننده نتايج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالي گزارش مي‌کند.
 
به گزارش فارس، عراقچي، معاون وزير امور خارجه بعد از نشست ديروز در اظهاراتي با بيان اينکه به نظر مي‌رسد تفاهم جديدي در حال شکل گرفتن است، گفت: مذاکرات اکنون به مرحله‌اي رسيده که طرف‌ها مي‌توانند روي يک متن مشترک شروع به کار کنند. هيأت ايراني متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف‌ها ارائه کرده است.
 
سيد عباس عراقچي همچنين در توئيتي نوشت: بعد از چند روز گفت‌وگوي فشرده،  به نظر مي رسد اکنون در مسير درستي قرار گرفته‌ايم. با اين حال راه دشواري در پيش است. هنوز براي پيش بيني نتيجه زود است. گروه‌هاي کارشناسي به کار سخت خود براي روشن ساختن موضوعات مهم ادامه خواهند داد.
 
انتهاي پيام/ص
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html